Selasa, 24 Jun 2014

Petang Sabtu di Mesyuarat Penubuhan Persatuan Ibubapa dan Pendidik Taska PBA

Isteri dan Elmyra
Barisan AJK 2014-2016

Salam,

Sabtu, Jun 21.2014, saya dan Isteri menghadiri Majlis Penubuhan Persatuan Ibubapa dan Pendidik Taska Permata Bonda Aulad (PBA) Batu Arang kerana anak kami, Emir dan Elmyra adalah murid di taska tersebut.

Kami amat berpuas hati dengan sistem pendidikan awal di taska ini, terutamanya dalam tumpuan membina daya intelek dan kreativiti anak-anak kami. Bagi kami, para pendidik di situ cemerlang dalam pembentukan awal perkembangan dan potensi Emir dan Elmyra. Disamping menyediakan persekitaran yang selesa dan selamat.

Majlis petang itu menarik dengan suasana ceria dan silaturrahim. Bagi kami, selain memeriahkan hasrat murni tersebut, saya dan Isteri dapat berkenalan dengan para ibubapa dan anak-anak mereka yang sebelum ni jarang dapat bertemu muka, maka bertambahlah lagi kenalan baru dalam hidup saya.

Saya diberitahu oleh Pengetua Taska bahawa kurikulum PERMATA Negara amat menekankan kepada kolaborasi dengan ibubapa dan komuniti. Malah setiap TASKA PERMATA diwajibkan menubuhkan Persatuan Ibubapa dan Pendidik (PIBP). Tujuannya, agar ibubapa turut memainkan peranan penting dalam aktiviti pengasuhan dan pendidikan bersama pihak Taska, terutamanya kesejahteraan anak-anak semasa berada di Taska. Pendidikan anak-anak di Taska perlu ada kesinambungannya di rumah, oleh itu apa yang diajar di Taska harus diketahui oleh ibubapa supaya diamalkan juga di rumah.

Peranan lain persatuan ini ialah merancang dan melaksanakan program-program sedia ada di Taska dan juga program lain yang dirasakan sesuai dilaksanakan supaya dapat memberi faedah kepada anak-anak di Taska ini.

Ehemm...saya dan isteri bersepakat akan terus menyokong setakat yang mampu bagi membantu Pengetua taska ini meletakkan taskanya menjadi diantara yang terbaik di negara ini. InsyaAllah.

Wasalam.

Tiada ulasan: