Selasa, 20 Mei 2014

Seronoknya Bercuti di Kota Kinabalu


Salam, 

Pada 8 April 2014 yang lalu, saya berkesempatan mengikuti seramai 22 orang rakan ke Kota Kinabalu Sabah, selama 5 hari. Tujuan mereka ke sana adalah untuk mendaki Gunung Kinabalu dan bersantai di Pulau Manukan.

Manakala saya tidak dapat mengikut mereka mendaki kerana tidak membuat persediaan diri mahupun latihan kecergasan untuk memanjat gunung setinggi 4,095 meter dan suhu yang boleh mencecah ke 0 darjah selsius. Saya sekadar menikmati keindahan alam di Kinabalu Park, Kundasang, Mesilau, Poring dan Pulau Manukan.

Itulah pertama kali saya menjejakkan kaki ke negeri di bawah bayu ini. Saya lantas terpegun dengan keindahan dan kedamaian tempat-tempat yang saya lawati itu. Hati terus terdetik untuk kembali lagi ke Sabah. Tambahan pula, orang-orangnya amat peramah dan makanan Sabah memang lazat.

Di sana kami menginap di rumah penginapan yang saya berikan pujian 'excellence services', yang wajar saya sebutkan di sini iaitu Sutera Sanctuary Lodges, Mesilau Nature Resort dan The Manukan Island Resort.

Kesimpulannya, saya dah terpikat dengan negeri Sabah, dan pastinya akan kembali menjelajah ke daerah-daerahnya yang lain pula.

Tiada ulasan: