Sabtu, 15 September 2012

Sept 12: Selamat Tinggal Sahabat


Yang indah itu pertemuan
Yang manis itu persahabatan
Yang pahit itu perpisahan
Yang tinggal hanyalah kenangan

September 12.2012, hari terakhir saya selaku Presiden, Kelab Sukan KSHS. Saya harus melangkah untuk berbakti ke daerah lain bagi meningkatkan keupayaan diri. Selamat tinggal ahli-ahli Kelab yang telah saya anggap sebagai sahabat. Namun, semakin jauh kita terpisah, semakin erat jalinan ukhuwah dan semakin hati kita mendekat.

Derai bening yang tertitis hari ini menjadi bukti jalinan persahabatan yang telah kita simpulkan seerat-eratnya, dan pantun-pantun ini menggambarkan cinta saya kepada kalian:-



Di Tanjung Katung airnya biru
Tempat mandi si dara jelita
Sedang sekampung lagikan rindu
Inikan pula jauh dimata

Pucuk pauh delima batu
Anak sembilang di tapak tangan
Biarpun jauh beribu batu
Hilang di mata di hati jangan

Berkayuh sampan mudik ke kuala
Menebar pukat menjerat ikan
Budi kalian saya tak lupa
Kian terpahat dalam ingatan

Burung tempua terbang beriring
Terbang berpasang bersuka ria
Kita bekerja sama seiring
Bersusah senang sama dirasa

Kalau ada sumur di ladang
Bolehlah saya menumpang mandi
Kalau ada umur yang panjang
Dapatlah kita berjumpa lagi

Semoga sahabat-sahabat saya beserta keluarga sentiasa dibawah limpahan rahmat dan kasih Allah SWT.

Tiada ulasan: