Jumaat, 29 Ogos 2014

Gembira Bertemu Da'i Pendakwah Milenia: Azam Al-Kankari


Salam,

Dalam satu pertemuan Syawal baru-baru ini, Emir begitu gembira bertemu Azam Al-Kankari. Begitu juga dengan sepupunya yang lain.  Mereka begitu teruja dapat berjumpa pendakwah muda ini. Saya rasa anak-anak ini sukakannya kerana perwatakannya yang ceria, periang dan sentiasa tersenyum serta pandai mengambil hati.

Azam Al-Kankari adalah penemuan besar hasil program realiti Da'i Pendakwah Milenia 2013 terbitan TV3. Beliau petah berbicara, nada suaranya jelas segar mempesona. Bagi saya Azam punyai X Factor yang dapat menarik minat dan perhatian ramai. Tetapi gayanya itu lebih sesuai untuk audience muda terutamanya anak-anak kecil. Contohnya, bagaimana Emir anak seusia 5 tahun itu dapat menghargai Azam. 'Ustaz ni best la papa' katanya kepada saya.

Saya berpendapat pihak TV3 wajar menonjolkan lagi bakat dan kebolehan anak muda ini dengan memberikan Azam 'a talk show' yang menfokus dakwah kepada anak-anak. Saya percaya Azam boleh berjaya!

Wasalam.

Tiada ulasan: