Rabu, 17 September 2008

Sekapur sireh



Salam.


Saya ingin menjadi seorang penulis, kerana melaluinya saya dapat melontarkan ide daripada persepsi sendiri. Mungkin ide dan persepsi saya itu bukannya selalu baik dan betul tetapi daripada maklumbalas pembaca saya boleh membuat penilaian dan memperbaikinya sebagai satu usaha pembaikan yang berterusan.

Saya amat mengagumi penulis-penulis hebat seperti A. Samad Said, Hamka, Robert Ludlum dan ramai lagi. Saya selalu bertanya kepada diri saya bagaimana mereka boleh melontar ide dengan begitu bernas dan betapa pula mereka dapat membina struktur bahasa yang menarik. Melihat kejayaan mereka, saya juga tergerak untuk mencuba.

Saya bersyukur kepada Allah kerana pada hari ini saya mula bersedia untuk menulis. Saya ingin jadikan ia sebagai medan untuk berkarya, memberi buah fikiran dan pandangan dalam berbagai perkara. Pemusatan atau fokus penulisan saya lebih kepada daerah yang dekat dengan hidup saya iaitu sosial dan pengurusan.

Apa yang saya ingin tuliskan nanti berasaskan kepada pengalaman, prinsip dan kepercayaan saya. Sudah tentulah dengan menulis ia akan menjadikan saya lebih banyak berfikir, membaca dan membuat rujukan. Inilah sebenarnya yang mencabar minda dan disiplin diri saya.

Kepada anda, jangan takut untuk mencuba, matlamat bukanlah kesempurnaan tetapi kemajuan!

Wasalam.

Tiada ulasan: